mandag 9. august 2010

Nytt hageprosjekt augusgt 2010.

Endelig fått startet ett lenge påtenkt gigantprosjekt. ca. 40 meter med skogholt skal ryddes og beplantes.
Skogholtet-2
Det er gjengrodd av mispler, villroser, skvallerkål og selvsådde trær fra skogen. Har vært min store hodepine i mange år.
Startet her – sånn var det.
 Skogholtet-1
Etter en dags graving og fjerning av røtter ble det slik:
Nye-klatreroser To klatreroser. Rumba og New Dawn håper jeg kan trives og klatre oppover treet her. Har lagt på kompost her i 3 år og mye ny jord. Dessverre eier vi ikke jorda bak trærne der det bare er villniss. Så jeg prøver å skule dette med høye flotte planter.  2 m rydding på en dag – da er det jo bare 10 dager på hele skogsskråningen. Så skal det lages noe bedkanter rundt rosene og så skal jeg prøve Clematis i neste tre. Litt usikker på hvordan dette går, for det er ofte tørt her. Trærne drikker jo enormt og jorddybden er bare ca. 40 cm. Men med mye vanning og dekking med bark og løv så håper jeg å få det til. Har kjøpt Clematis for sone 6.   Her blir det også plass til mange flotte stauder. Har kjøpt:  Solhatt Arts Pride, Filpendula “Kahome” – som er kortvokst og Aconitum cammarum Bicolor. (Storhjelm)

2 kommentarer:

orchis sa...

Du blir ikke arbeidsledig på en stund, ser jeg... :) Men det blir garantert kjempefint når du kommer i mål.

Linda sa...

Så spennende da:) Det blir sikkert superfint når du blir ferdig. Og klematis er jo bare helt herlige:) Lykke til videre:) Klem