onsdag 1. juni 2011

Lilla Gunnilla Rosa

Lilla Gunnilla Rosa.
Fra slekten Melaleuca thymifolia. Hun kom til verden i året 2005, liten og sped.Med mye omsorg det første året vokste hun sakte til og slo ut i full blomst på sitt 2. år. Ingen søsken og ingen barn. Hun er en vakker liten frøken som man må lete lenge etter der hun gjemmer seg bare 15 cm. over bakken i skyggen av de litt større damer i drivhuset. Hun er særdeles vakker og gir meg stor glede. Gid hun lenge leve må. Grattis med ny blomstringstid denne uke, kjære Lille Gunnilla Rosa.

19 kommentarer:

anne - moseplassen sa...

For en fantastisk skjønnhet!
Denne har jeg ikke sett før, så artig et bekjentskap.

Morro at du er med på konkurranse :)

mormor sa...

Utrolig lekker plante! Og en blogg jeg må lese mer i :)

re-creative sa...

Så innbydende denne planten var! Veldig flott farge- og utforming på den! :)

Bare Mio sa...

Fantastisk, for en skjønnhet!
Ny og ukjent plante for meg.
Lykke til i konkurransen!
Ha en fin dag. :O)

GNIST sa...

For en annerledes, morsom og ikke minst nydelig blomst!

Trine sa...

Dette var da en utrolig lekker, eksotisk og spesiell plante. Litt sånn "måhaplante" akkurat som om jeg ikke har nok utoginnplanter fra før av ;-)

Huldra sa...

Helskjønn! Denne skulle jeg gjerne sett "live". :)

Bare lille elin sa...

For ei flott frøken! Har aldri sett noe som ligner, tror jeg. :-)

Nydelig!

~elin~

November- symra sa...

En sjelden skjønnhet. Vakker og uvanlig, skiller seg bestemt ut i konkuransen!

Sissel sa...

Nyyydelig plante!
Lykke til i konkuransen!

New Dawn sa...

Den var virkelig vakker, og helt ny for meg.
Lykke til i konkurransen :-)

Tromsøjente sa...

Jøss! Denne frøkenen var virkelig noe for seg selv! Fantastisk fin. Har aldri sett maken :)
Lykke til i konkurransen :)

Livs Blomster sa...

Nydelig!!

dagdrømmeren sa...

Denne var da bare utrolig stilig. Har aldri sett denne før.

Klem Tonje

Anne (Moseplassen) sa...

Heisann, innom for å gratulere med finaleplassen til krolltoppen :)

amkjers sa...

Takk for alle hyggelige kommentarer.
Denne skjønnheten kjøpte jeg frø til på Jungleseeds. Den er ikke vinterherdig.Den blomstret andre året etter såing så har du drivhus er det bare å så, men den har aldri laget frø. Skal prøve å rote stiklinger. Kanskje, kanskje det kan bli noen planter til noen heldige neste år.

hageglad sa...

Dette er et vinnerbilde! Lykke til med ditt flotte bidrag! Hege

amkjers sa...

Takk hege, hyggelig at du synes det.

marit´s,,, sa...

Oy! den var fin da ,Marit.